مقالات مقالات .

مقالات

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک

برای رفع این مشکل و خنک کردن داخل گیربکس، از یک لوله کشی ویژه استفاده می کنند. در زمانی که شیرهای رادیاتور خراب می شوند، گرما در قسمت های داخلی گیربکس افزایش می یابد و باعث بروز مشکل می شود.

2- اتصالات داخلی گیربکس :
اگر به مشکل تقه زدن گیربکس خودروی خود توجه نکنید، موجب شل شدن اتصالات داخلی گیربکس شما می شود. بهتر است زمانی که متوجه تقه زدن گیربکس خودروی خود شدید، سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید تا از آسیب به سایر قسمت ها جلوگیری نمایید.

3- خراب شدن شیرهای الکترونیکی و سوپاپ ها :
این مسئله می تواند فشار نادرستی را بر روی روغن گیربکس ایجاد کند و باعث اختلال در جریان آن شود. زمانی که در جریان یافتن روغن مشکلی به وجود آید، تقه زدن گیربکس اتفاق می افتد. در نتیجه قیمت گیربکس اتوماتیک برای تعمیر زیاد می شود.

4- کاهش یا آلودگی روغن گیربکس :
روغن گیربکس که به آن واسکازین گفته می شود، نقش روان کننده را ایفا می کند. اگر روغن کاری قسمت های مختلف گیربکس به خوبی انجام نشود، موجب خوردگی و شکنندگی این بخش ها می شود. افرادی که از خودروهای اتومات استفده می کنند، بهتر است تا در فواصل زمانی مشخص برای تعویض روغن گیربکس یا کنترل آن اقدام نمایند. روغن های گیربکسی که برای طولانی مدت استفاده می شوند، خاصیت روان کنندگی خود را از دست می دهند.

5- رانندگی نادرست :
برخی از افراد به دفعات از پدال گاز استفاده می کنند و خودرو خود را با تغییر سرعت های ناگهانی مواجه می کنند. این کار به اجزای داخلی اتومبیل آسیب وارد می کند. ضمن اینکه موجب سردرگمی سنسورهای کامپیوتری آن می شود. نتیجه این فرایند، عملکرد اشتباه اجزای کامپیوتری آن است. در این حالت بر اثر سرگردانی بین دنده ها، سرعت های متفاوت، افزایش دما و فشارهای ناگهانی، تقه زدن گیربکس اتفاق می افتد.

 

تقه زدن گیربکس اتوماتیک در دنده عقب
وقتی که گیربکس اتوماتیک در حالت دنده عقب قرار دارد، باید قطعات و روغن گیربکس به خوبی عمل کنند. در غیر این صورت، روان کاری به درستی صورت نمی گیرد و صدای تقه زدن شنیده می شود.

رفع مشکل تقه زدن گیربکس اتوماتیک
در مواردی که تقه زدن گیربکس به دلایل بالا نباشد، می توانید به این روش عمل کنید.
در ابتدا سر باطری را جدا کرده و 20 دقیقه صبر کنید. سپس سر باطری را در محل خود قرار دهید. در ادامه، پای خود را روی پدال ترمز بگذارید و دنده را از حالت P به R ببرید. بعد از 2-3 ثانیه، دنده را به حالت N تغییر دهید. 2 ثانیه صبر کنید و سپس دنده را از حالت N به D ببرید.
پس از گذشت 2 ثانیه، همین کار را برای 8 بار در شرایط رفت و برگشتی انجام دهید. در انتها، دنده را در حالت D قرار دهید و با آغاز حرکت، سرعت را افزایش دهید. حالا تمام دنده ها را پر کنید. بعد از این کار، مجددا سرعت را کم کرده و به حالت ایست کامل برسید.

سخن پایانی
با توجه به اهمیت گیربکس و نقش آن در انتقال قدرت خودرو، بهتر است تا در صورت مواجه شدن با هر صدای غیرعادی به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. متخصصین این حوزه، دانش و تجربه کافی را برای رفع مشکلات مختلف خودرو از جمله تقه زدن آن دارند. با مراجعه به موقع می توانید از تحمیل هزینه های اضافی در آینده جلوگیری کنید. در صورت آسیب دیدن گیربکس نیاز به تعویض یا تعمیر آن می باشد. برای خرید این قطعه مهم می توانید به فروشگاه های معتبر فعال در زمینه فروش گیربکس اتوماتیک مراجعه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۱:۳۷ توسط:sogang موضوع: نظرات (0)